Vilket stygn skulle du ta med till en öde ö?

En gång fick jag på fullaste allvar frågan om vilket stygn jag skulle ta med mig till en öde ö. Jag antar att jag svarade stjälkstygn, men man vet ju aldrig, det varierar ju vilket som är favoriter och tillfälliga hatobjekt.

Plattsöm och korsstygn är nog mina värsta. Eller har i alla fall varit … Sedan jag fick upp ögonen för Korsstygnsbolaget tror jag att det där håller på att ändras vad gäller korsstygn. Det kan hända att det blir en korsstygnens renässans här på broderamera under 2012.

Lite nyfiken faktiskt … Vilka stygn skulle ni ta med er till en öde ö?

2 thoughts on “Vilket stygn skulle du ta med till en öde ö?

  1. Suturtråd och suturnål är nog det bästa förslaget jag hört hittills på vad man skulle ha med sig till en öde ö … åtminstone bäst ur ett rent överlevnadsperspektiv.

Kommentera

