Ytterligare ett blogg- och broderiår är till ända

Marocko

Utsikt från vår takterass i Marrakech.

Dags att skriva nyårskrönika och summera broderiåret. Vi kan väl konstatera att det har varit ett dåligt broderiår. I nyårskrönikan 2012 var jag missnöjd med produktiviteten och jämfört med i år är det bara att konstatera att det blev mycket broderat då.

Jag har nästan inte sytt någonting. Det känns jättetrist.Men när jag tänker på vad jag gjort istället känns det genast mindre trist. Året inleddes med en drygt två månader lång vistelse i Marocko där jag trodde att jag skulle sy järnet. Jag sydde väldigt lite.

Och sedan fortsatte resten av året i samma anda. Jag har lekt med och kramat sonen som blev ettåring i april, jobbat en hel del, genomfört (men inte riktigt slutfört) en flytt tillsammans med familjen, sprungit ganska mycket och när vi kom hem från Marocko blev det en hel del längdskidåkning.

Det jag är mest nöjd med från det gångna året är nog den broderade skinnhandsken.

Jag har bloggat mer än jag sytt. Och tycker själv att jag hittat många fina gratis broderimönster att dela med er. Blir ju så när jag tänker mer på och broderisurfar mer än vad jag syr. Det mest lästa inlägget på Broderamera totalt, är det här om att brodera bokstäver. Årets mest lästa inlägg handlar om julbroderier.

Till årets broderihändelse vill jag utse den här korsstygnsvideon. Mycket imponerande! Årets broderitips får bli de broderade solglasögonen.

2014 då? Vad ska hända då? Ja, jag hoppas verkligen att jag får ordning på min sömnad. Brodera mera, liksom.

Tusen tack för i år alla läsare, brodöser och brodörer! Gott nytt år!

 

One thought on “Ytterligare ett blogg- och broderiår är till ända

Kommentera

