Brodera ett ägg till påsk

påskäggPåskbroderier är väl inget jag känner att jag vurmar för. Min favorit i påskbroderiernas värld är fortfarande utan konkurrens dessa broderade ägg. Det kallar jag påskbroderi – otroligt imponerad, har dock aldrig tagit mig tiden att själv pröva att göra dessa ägg, men om någon av er testar får ni gärna skicka en bild. Annars tycker jag att dessa broderade filtägg var riktigt fina. Det finns gratismönster och beskrivning hos Shiny happy world. Här är länken till det som får bli årets broderi till påsk här på bloggen.

Hoppas att ni får en fin påskhelg allihop!

Kommentera

