Broderar lilla My

myMumintrollen och deras vänner är väl alltid aktuella. Men i år är det extra mycket Mumin då det är 100 år sedan Tove Jansson föddes.

Även jag har drabbats av Muminfebern och broderar just nu lilla My på ett örngott. Jag ritade av henne från en av tvååringens böcker och gjorde på så sätt mitt broderimönster. Jag gör ju ganska ofta så när det är något jag vill brodera.

Men Sublime stitching har ett officiellt samarbete med innehavarna till Muminrättigheterna, vilket resulterat i broderimönster med Mumintrollen, jag skulle gärna brodera Snusmumriken utifrån deras fina broderimönster.

Ni hittar deras broderimönster med Mumin och mumintrollens vänner här. Och fler broderimönster med Mumin ska släppas.

2 thoughts on “Broderar lilla My

  1. Ping: 2015 måste bli ett bättre broderiår | broderamera

  2. Ping: Dags att visa Lilla My | broderamera

Kommentera

