Brodera bokstäver och ord

bild bokAtt brodera bokstäver och ord tycker jag är bland det roligaste som finns. Och jag vet att många av er tycker det också.

Jag har just börjat skissa på ett örngott med alfabetet. Och ska visa er direkt jag sytt de första stygnen. Många av bokstäverna har jag låtit inspireras av de mönster på broderade bokstäver som finns i den här guldgruvan Handbook of lettering. En pdf-bok som går att ladda ner.

Oftast när jag ska sy bokstäver skriver jag ju bara på tyget med min vanliga handstil och broderar med stjälkstygn. Det har jag berättat mer om i inlägget Broderar alltid bokstäver med stjälkstygn.

Vill ni sy bokstäver finns en jätterolig funktion här. Du kan sätta ihop egna ord och sedan skriva ut mönstret.

Mönster på korsstygnsbokstäver finns det ju hur många som helst. Här hos brodera.nu finns flera exempel att sy.

Här finns också alfabetet i korsstygn att ladda ned.

2 thoughts on “Brodera bokstäver och ord

  1. Ping: Broderad bonad 2.0? | broderamera

  2. Ping: Jag gillar att brodera bokstäver | broderamera

Kommentera

