Broderar julbroderier

Flera år i december har jag tänkt (och säkert skrivit det här också) att kommande år ska jag sy julbroderier från januari till november. Det finns ju mycket fint att sy (jul) och i december är det ju onekligen lite sent påtänkt. Ungefär lika länge har jag tänkt att jag skulle sy några julstrumpor. 

Lagom till påsk, på självaste skärtorsdagen ritade jag upp ett mönster till vad som ska bli en broderad bård på en julstrumpa. Jag har kombinerat två olika mönster från Red brolly. Planen är att jag bara ska sy i rött. 

Jag har väl inte kommit så långt som jag hoppats, men har ändå goda förhoppningar om att vara färdig (med den här och gärna några till) i god tid före jul …

Kommentera

