Broderar vidare på julstrumpor

Betraktar mig som färdig med den här. Har hållit på i typ två månader och då tycker jag ändå att jag sytt då och då … Vi kan konstatera att det är år sedan jag broderade ett sådant här broderi på en helg. 


Jag ska sy dit ett namn och sy en julstrumpa med broderiet också, förstås. Men enligt min tidsplan (jag är inte ett dugg ironisk nu) ska jag ta itu med det i oktober. Och då hoppas jag att jag har något fler broderi klart som kan bli julstrumpa. I orginalmönstret är både jackan och luvan mönstrade, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det. Så ja för nu är det klart. 

Det där var ju ett gratismönster från Red Brolly. Och det är mitt nästa projekt också. För direkt jag hade sytt färdigt (framför matchen Frankrike – Tyskland i torsdags) då jag  broderade det rutiga paketet som hade blivit kvar till sist kastade jag mig över nästa. Slängde mig närmare bestämt mot ett fönster och ritade upp det här. 


Jag kommer i vanlig ordning att få rita om lite när jag kommit en bit, till exempel vid slädens medar och kring ”swirlarna” som ska rama in broderiet. 

Allt jag skrivit om broderier till jul finns här – där hittar ni också massor med fina gratis julbroderimönster. 

Kommentera

