Lite less på julbroderi

Blir alltid less innan det är klart … Håller fortfarande på med den här. Och just nu ligger jag dessutom på min säng och broderar (skulle bara luta mig lite här under tiden fyraåringen somnade inne på sitt rum). Det känns som att det går så vansinnigt sakta med mina broderier nu för tiden. 

Det är inte mycket kvar nu, men de här ränderna på tomten som jag syr nu (med efterstygn, två trådar) var ju inte jättehett att sy. 

Har ritat upp ett till tomtebroderi, just nu känns det som jag måste sticka emellan med något annat (jag är även less på röd tråd på naturfärgat tyg) Men vi får se först klar med den här … 

Brodera mera tills du blir less …

2 thoughts on “Lite less på julbroderi

  1. Hahaha åh, jag förstår att det är lite märkligt att sitta i sensommarhettan och brodera röda julestygn. Jag har själv väldigt svårt att färdigställa projekt. Kan jobba på dem intensivt i hundra timmar, men när det bara är de där 10 sista procenten kvar dör inspirationen och min hjärna letar upp nya spår och idéer. Därför har jag otaliga projekt liggande i lådor, sånt som bara ska monteras eller sys ihop men som jag aldrig kommer mig för att göra klart. En uttalad deadline och ett syfte brukar hjälpa lite, men en får nog öva en del på att bara tycka det är tråkigt ibland… Sen är det såklart bra att ta pauser också, särskilt från stora projekt! 🙂

    • Jag börjar nästan tro att jag tar för många pauser, det är därför det tar sådan hiskelig tid. Men den här gången har jag åtminstone en tidsplan. Vi får se (som vanligt), men det är onekligen lätt att tappa stinget och börja fundera på nya grejer.

Kommentera

