Någon gång ska jag brodera en adventskalender

Första december i morgon. Jag packar ingen adventskalender med små paket i kväll. Har köpt en färdig. Och heter det adventskalender eller julkalender? 

Skrev ju om broderade adventskalendrar härom veckan. Var det någon som drog i gång något syprojekt då? 

Här kommer i alla fall ett mönster till om någon känner sig sugen. Att sy som adventskalender (då syr man bara dit sådana där små ringar) annars tror jag att det skulle kunna vara jättefint som christmas sampler i en ram. Jättefint och stilrent mönster tycker jag, men mycket korsstygn blir det så här i juletid. 

Ni hittar allt jag skrivit om att brodera till jul här. Och det är en hel del. En guldgruva av julmönster. 

Kommentera

