Broderar julklapp

Fick ett ryck här om kvällen och ritade upp en julklapp. Och att jag sydde på Arlanda och på flyget i går kväll innebär att jag sytt hälften och att det är mycket realistiskt att bli klar i god tid innan jul. 

Och nej, jag smugglar inte sax genom säkerhetskontrollen. Har blivit av med någon nagelsax i säkerhetskontrollen någon gång, men många fler gånger upptäckt att jag haft sådan i handväskan utan att någon sagt något om den. Det här är ju säkert evidensbaserat ur säkerhetspersonalens perspektiv. Har svårt att komma på någon form av terror eller flygkapning där nagelsax varit avgörande. 

När jag ska sy på flygplan och det händer då och då, brukar jag ha med mig en vanlig sprätt för att kapa trådar. Någon gång vet jag också att jag suttit och klippt av lagom långa trådar hemma innan jag åkt (lite trasselvarning på det alternativet). 

Ska försöka sy färdigt i kväll. 

2 thoughts on “Broderar julklapp

  1. Ping: Årets broderade julklapp | broderamera

  2. Ping: Flygplats- och flygplansbroderier | broderamera

Kommentera

