Nyårskrönika: 2016 i stygn


Så har vi med råge lagt 2016 till handlingarna. Det har varit ett bra år på många sätt. Och ett hyfsat broderiår också, en får ju försöka ha lite perspektiv och jag har sytt mer det här året än vad jag gjort under några av de föregående (som har varit usla). 

Att den här lilla bonaden som påbörjades 2013 blev klar var ju en av årets överraskningar. 

I början av året lade jag också en del tid på att röja bland tyger, garner och annat. Och det har jag förnumstigt och som väntat haft nytta av under resten av året. 

Jag testade lite sashiko, och det är ju roligt. Men helst av allt skulle jag vilja göra en sådan här i sashiko. Månadens måste har rönt uppskattning under året och tanken är att det ska fortsätta under 2017. Det har handlat om att brodera lampskärmar, galgar, en hel broderibok, broderad julkrubba och en hel del annat. 

Och så gjorde jag ju faktiskt två julstrumpor

Jag har hittat och delat ungefär 50 gratis broderimönster – här finns alla gratismönster

Mest läst under året är det här inlägget om julbroderier

Mest nöjd är jag med den här julklappen (som också var det enklaste jag sydde under året …)

För 2017 har jag som vanligt högtflygande broderiplaner. Jag funderar lite löst på att ansluta mig till Monthly makers. Vilket skulle kunna vara en raket för min kreativitet. Men jag ska tänka över det lite ur perspektivet om det är bäst för mig att jag bearbetar de planer jag har i mitt eget huvud och om det skulle vara skoj (klart det skulle) eller mer stressande att få ett tema varje månad. 

Prio ett är att sy färdigt apan, det är inte så mycket kvar på den, ni ska snart få se. Sedan ska det utan inbördes prio bli fler tavlor, någon julstrumpa, fler egna mönster och ja ni fattar …

Brodera mera och brodera lite till! 

Gott 2017 och tack för att ni läser! 

Kommentera

