Brodera till alla hjärtansdag


Februari – hjärtmånaden. Hjärtan är ju tacksamt på så många sätt. Fint, romantiskt, kärleksfullt och framför allt att sy. Och så är det ju roligt att ge bort några hjärtan kring alla hjärtans dag. Här kommer broderimönster (bara gratismönster som vanligt) att sy innan alla hjärtans dag. 

Det blir korsstygnsmönster i dag och vi börjar med något superenkelt. Beskrivning och mönster finns här hos Do small things with love

Eller det här. Också korsstygn och lite mer tidskrävande. Skulle passa jättebra på en kudde. Ni får beskrivning genom att mejla till upphovskvinnan

I love you to the moon and back. Mönster finns här


Och så kanske det enklaste av dem alla, men väldigt fina hjärtat. Mönster finns här. Skulle också vara snyggt att bara upprepa och sy en hel tavla med eller i en lång rad. Jag gillar verkligen formen på det här hjärtat. 

Det här mönstret tycker jag är jättefint och det hoppas jag på att hinna sy innan 14 februari. Mönstret finns här

Och så den här jättefina, mönstret finns som pdf längst ner i det här blogginlägget


Och till sist det här hjärtliga hjärtat. Ni hittar mönstret här

Ja, mycket korsstygn blev det. Jag ska se om jag hinner göra ett inlägg med alla hjärtans dagsbroderier i fria sömsätt också, men tills vidare får ni hålla till godo med det som finns i arkivet. Kika där för mängder med hjärtliga broderier. 

Och det grämer mig lite att jag fortfarande inte broderat en sådan här tavla – som jag tipsade om i fjol … Det är som alltid mycket att göra …

Kommentera

