Check på broderade bokstäver och fjäll

Det här är en provlapp. Jag skulle provsy bokstäver, och så kom jag på att jag skulle prova att brodera fjällen jag haft i huvudet ett tag och så blev det så här. Bra, tycker jag. Synd bara att jag sytt på en kantbit från ett nästan uppnött bebislakan som innan det blev bebislakan var ett vuxetlakan. Nu blir det ett sidospår, men för er som tycker att bebisar ska ligga mjukt på nött och många gånger tvättat kan jag meddela att det går bra att få ut tre underlakan till en ordinär spjälsäng av ett vanligt underlakan för enkelsäng. Alltså vet jag inte vad jag ska göra med den här broderade tygbiten mer än att konstatera att gör jag bokstäver ungefär så här så går de smidigt och snabbt att brodera och blir snygga i stjälkstygn. Och fjällen ser ut som jag hade tänkt mig. Läge att vidareutveckla på ett bättre tyg, alltså. 

Annars nöter jag just nu på med bokstäver av allehanda slag (fler ”provlappar” i görningen …) och det kommer blogginlägg om det i sinom tid. 

One thought on “Check på broderade bokstäver och fjäll

  1. Ping: Jag gillar att brodera bokstäver | broderamera

Kommentera

