Flygplats- och flygplansbroderier

Sitter på Arlanda och broderar. Sedan jag blev mor har jag förutom att bli mer hålögd blivit bättre på att ta vara på min tid. Tänkte att det skulle vara en lugn kväll här. Men det är det ju inte – tänkte inte på att Stockholm har sportlov kommande vecka. Och det lär vara mer än fullproppat på min flygning hem. Men sin lugn och ro får en ju se till att ha inom sig … Hur jag tar broderier och framför allt dess verktyg genom säkerhetskontrollen har jag skrivit om tidigare. Som vanligt är det diverse garn och trassel i plastpåsar. 

bok

Men det är en sådan här jag skulle behöva för att hålla ordning på mina resebroderier. Ni hittar beskrivning hos Adventure of a diy mom. Kolla hur den ser ut inuti – det är jättesmart gjort. Dock prioriterar jag annan sömnad just nu, men någon gång kanske.

Jag har skrivit mer om att hålla ordning på alla tråder och tyger och mönster, men i lite större skala (hemma, alltså) här.

Kommentera

