Månadens måste: brodera en scarf

Jag använder halsduk, scarf, sjal varje dag. Men jag har faktiskt inte en enda som jag gjort själv. Och den här ser både skön och fin ut. Och inte minst verkar den rolig att göra. Jag har ju sagt/ skrivit att jag ska ägna mer tid åt sashiko, sista månaderna har jag ägnat mycket tid åt att brodera, men inte riktigt tagit mig till sashiko än. Att brodera en filt i sashiko har ju varit Månadens måste tidigare och det står fortfarande på min önskelista över saker jag vill göra. Men en sjal är kanske ett rimligare projekt att börja med. 

Ni hittar en fullständig steg-för-stegbeskrivning här hos Design Sponge

Vill ni ha mer inspiration eller brodera en scarf med mer och fler stygn? Kika här hos Sandy Lupton

Alla tidigare månadens måste hittar ni här eller genom att välja månadens måste bland kategorierna. 

Kommentera

