Broderi nummer 10

Om jag räknat rätt är det här broderi nummer 10 som blir färdigt 2017. 

Ett citat från Stephanie Bennett-Henry. 

Stjälkstygn och schattersöm till bokstäverna. Plattsöm, stjälkstygn och kedjestygn till rosorna. Jag funderar på om rosmönstret blev lite obalanserat, men när jag ritade upp det var tanken att det skulle vara osymmetriskt. Dessutom tror jag att det hade kunnat vara fint med ytterligare några fler rosor. Men jag ska tänka lite – om mönstret ska göras om lite och se om jag kan göra i ordning ett pdf-mönster ifall det är fler som vill pröva att sy det här. 

Jag ska rama in det och ge det till en blivande 13-åring. 

Kommentera

