Broderat till morsdag

Med det här broderiet högtidlighåller vi morsdag här på bloggen. I verkliga livet har jag helgat dagen genom att städa badrum, spela in filmer (och skickat dessa) till min mamma tillsammans med femåringen, tagit hand om allehanda nyplanterat i trädgården och klämt en rejäl entrecote på lokal. 

Det är inspirerat av Folklore companys populära korsstygnskit. Men jag ville sy i fria sömsätt och ha med ett porträtt av mig i mantel 😉 Mer om det här

Livet självt att delar av det här broderiet är sytt samtidigt som jag stekte pannkakor

Annars är det här ett praktexempel på ett broderi som hade tjänat på att våtspännas. 

Hoppas ni haft en bra dag allihop (såväl mödrar som alla andra)! 

One thought on “Broderat till morsdag

  1. Ping: Monterade broderier | broderamera

Kommentera

