Broderiåterbruk

Det är ingen brist på tyg här just nu. Men ändå är det mest skjortryggar som används den här sommaren. Det är ju inte ryggen på skjortor som blir uppnött. Där finns ett rejält stycke tyg och ofta är det bra kvalitet på skjortor. Jag är ju lite svag för återbruk och tydligen är jag också lite less på vitt och naturfärgat. 

Här är mitt senaste skjortryggsalster. Jag går ju efter några ganska tidskrävande broderier in för lite enklare alster och det har sin charm det med. Men nu planerar jag att sätta tänderna i något mer tidskrävande igen. 

One thought on “Broderiåterbruk

  1. Och dom små ryggarna är precis det som ser ut som – små, kommer från barnskjortor. Detta sällan (aldrig) uppnötta plagg som ärvs och ärvs vidare. Men hos mig tar det stopp, här blir det broderier istället för att läggas i påsen med urvuxna kläder och lämnas vidare.

Kommentera

