Plus i korsstygn är min passion

Men jag hoppas att det går över snart, för jag har lite andra grejer jag vill sy också.

Jag sa till en vän att: det här det är mindfulness för mig. Och även om jag kan bli lite hetsig (vill ju bli klar någon gång) så är det här väldigt roligt och upprepningen är meditativ.

Det här är den fjärde kudden med plus i korsstygn som jag syr. Jag har även sytt en annan skapelse inom gebitet grafiskt broderi, men den är inte visad här på bloggen ännu.

Det här är inte alls mina färger. Men jag fick en idé om en sådan här korsstygnskudde i bara orangea färger och då kastade jag mig med liv och lust in i det. Jag ser nu att jag hade kunnat hålla mig ännu hårdare till orange och frångått min princip om att det måste vara två plus emellan innan en färg upprepas. Den principen (som jag för övrigt tummat på här) innebär att man måste ha många färger/ kulörer i omlopp. Eftersom jag (oftast och definitivt den här gången) syr av garner jag har hemma blev det mycket som är mer åt brunt än orange och även vinröd får vara med. Riktiga 70-talsfärger!

Brodera mera!

Lämna en kommentar