Brodera mera franska knutar

 Franska knutar så det räcker och blir över …

Jag vet ju att många av er är förtjusta i franska knutar. Jag har sytt ett antal, men för mig är det fortfarande ett nyckfullt stygn. Ibland hamnar jag i flow och kan göra hur många som helst i det närmaste med löpandebandteknik. Ibland tar det tjugo minuter att få till en enda. Här kommer i alla fall lite inspiration kring detta fascinerande broderistygn.

Först ut är den här fina kudden med ett stilrent mönster.

Här hos Down grapevinelane kan ni se hur man fyller en yta med franska knutar. Där finns också mönstret ”Playing in the rain”.

Vill du hellre sy ett monogram med franska knutar? Hos Alyssa B Young finns beskrivning.

Till de söta fåren finns beskrivning hos Just crafty enough.Hur man gör det söta hjärtat (som är en nåldyna) kan ni se hos V and Co.

De fantastiska fascinerande hallonen finns hos Paisley design. Kika här. Eller ett japanskt körsbärsträd som jag hittade  på Crafster.

Kan du inte göra franska knutar? Efter att ha tagit del av den här beskrivningen kan du!

Här hos Needle and thread finns ytterligare en ”så gör du franska knutar beskrivning”.

Lämna en kommentar