Broderimönster till adventskalendrar

Jag har inte tagit mig för att brodera någon adventskalender. Men jag önskar att jag hade gjort det. Jag har ju skrivit om adventskalendrar förut och det här är fortfarande min favorit.

Det är ingen uppsjö av gratismönster att brodera adventskalender av, men jag har nosat upp några.

Här möss med paket – en julkalender att brodera i korsstygn.

Och här ett snabbsytt och enkelt mönster som blir en stilren korsstygnskalender. Observera att den är för 25 paket.

Och för den som inte vill brodera en julkalender i korsstygn finns ett gratismönster för siffror till adventskalender här hos Leo Lilie. De går ju att kombinera hur som helst och antingen använda som solitärer eller sy på ett tygstycke och sedan hänga dit ringar.

Men det här (ja, jag vet att jag länkat till den förut) är det finaste gratis broderimönster till adventskalender som jag hittat genom tiderna. Djuren är så coola och den är nog väldigt rolig att sy.

Det enklaste är ju att ta en julbonad ur sina gömmor eller köpa second hand och sy dit ringar att fästa små paket i.

Vill ni ha några stiligare motiv letar du fram ett julmönster och kombinerar det med siffror och voilà har en egenkomponerad adventskalender. Behöver du mönster på siffror i korsstygn finns det bland annat här.

1 tanke på “Broderimönster till adventskalendrar

  1. Pingback: Brodera adventskalender | broderamera

Lämna en kommentar