Det blir en broderad julstrumpa till

Jag har attacksytt (åtminstone med mina mått mätt) sista veckan och framför allt förra helgen. Så det ser ut som att det blir åtminstone en julstrumpa även i år. Jag tycker ju verkligen att dessa mönster är jätteroliga att sy. Mönstret hör ju egentligen hemma på den här quilten, men jag har förstorat det och syr med tretrådars dmc-garn. Även de julstrumpor jag sydde förra året har mönster från samma quilt.

Dock hade jag dmc 321 från två olika färgbad och det skiljde ganska mycket i färg så jag har suttit och blandat trådar från mina två härvor. Lite tidsödande och lite större risk för trassel, men det går det med. Tycker oftast att dmc 321 är den snyggaste julröda färgen.

För den som blir inspirerad och vill sy redwork, men tycker att det är för tidigt att börja med julstrumpor finns ett annat redworkmönster från Red brolly här. Eller att sy med olika färger, skulle nog jag göra. 

2 tankar på “Det blir en broderad julstrumpa till

  1. Pingback: Broderar lite här och lite där | broderamera

  2. Pingback: Brodera julstrumpor – gratismönster | broderamera

Lämna en kommentar