Mer och fler korsstygn

Grafiska korsstygn. Ja, det har blivit min nya last.

Och jag har börjat sy på en sådan här testbildskudde som Maria Snare Johnsson så generöst delat med sig av. Jag syr på grövre aidaväv (2,4 rutor per centimeter) så min kudde blir ganska stor 62 gånger 48 cm (om jag räknat rätt). Syr med ullgarn för stickning framför allt med ullgarnet Ulrika.

Jag ska sy färdigt den här vita raden, sedan ska jag lägga det här broderiet åt sidan ett tag och sy på en present till en kompis. Mitt mål är att inte hetssy med det här projektet … Om jag lyckas ta det lugnt skulle det betyda att jag skaffat mig en alldeles ny erfarenhet ….

3 tankar på “Mer och fler korsstygn

  1. Pingback: Korsstygnsbonad klar | broderamera

  2. Pingback: Statusuppdatering: testbild | broderamera

  3. Pingback: Testbildskudde i korsstygn klar | broderamera

Lämna en kommentar