Testbild i korsstygn

Har sista veckan eller snarare veckorna sytt korsstygn på två fronter. Dels är det den här testbildskudden, där det numera går att skönja vad det ska bli och dels en kudde med plus i korsstygn. Den här ska jag lägga åt sidan ett tag nu. Inte hetssy var ju intentionen för det här projektet. Ambitionen är att bli klar till jul.

Den är väldigt rolig att brodera, men jag lite orolig för att sy fel någonstans så att rutsystemet inte går ihop sig.

Ja, jag blandar olika garnkvaliteter. Men till den här har jag faktiskt köpt lite garn, men försöker hitta restgarner i mina gömmor till de olika färgerna. Jag syr efter den här kudden. Det går jättebra. Men känner att jag skulle vilja sy en mer detaljerad. Och har snokat upp några mönster.

Nästa gång (ha, ha, ha, har ju kanske sytt en femtedel på den här) tror jag att jag ska sy efter det här mönstret Brodera testbild i korsstygn och låta den bli kvadratisk. Annars tyckte jag att det lät som att maken höll på med att göra ett mönster åt mig, hoppas 🙂 men som sagt knappast någon panik med att hitta ett nytt mönster.

Men som skrivet, nu blir det en paus och fokus på pluskudden.

2 tankar på “Testbild i korsstygn

  1. Pingback: När hjärnan inte orkar med mönster … | broderamera

  2. Pingback: Testbildskudde i korsstygn klar | broderamera

Lämna en kommentar